Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

JAG ÄR JAG

Av Kärleksbarn - 26 maj 2015 21:00

reflektera och fundera - matsituationen och annat oj vilket jävla skolarbete det låter som ugh, måste plugga :))) 


varför äter jag egentligen så dålig?

varför känner jag mig bara hungrig en gång om dagen - efter 12? 


är det för att jag somnar efter midnatt precis varje natt? 

är det för att jag mår physiskt och fysiskt dåligt? 

är det för att jag alltid har ätit samma mat under hela mitt liv och plötsligt tröttnat på den sorten? 

eller är det kanske för varje argument ovanför? 


innan älskade jag mat - jag gör fortfarande det, uppfatta det inte fel. Men jag tycker inte om mat på samma sätt 

Förr kunde jag pressa i mig mat hela dagen - men om jag skulle göra det idag skulle jag bara må extremt dålig och få ångest


problemet med mig är att jag aldrig går upp i vikt - jag går fan bara ner i vikt även fast jag ligger i sängen hela dagen! 

har gått upp en 0,5 kg under 1 år. Tror verkligen inte att det är fett/för mycket energi utan att jag har växt eller något sånt. Idag vägar jag 45,7 kg och är drygt 160 cm lång. (Min mamma är 151)

Väger fan mig varje dag nu för tiden. Hatar mig själv för det, men kan inte stoppa beteendet. Jag måste liksom veta anatalet kg av någon anledning?? Vill helt seriöst bara slänga vågen men samtidigt klarar jag inte av det. Jag måste liksom väga mig varje dag - även fast jag mår dåligt av det. 


Innan pressade jag i mig mat för att jag inte ville bli kallad smal, pinne eller aneroxibarn. Jag mådde extremt dåligt över det och åt i perioder väldigt mycket. Detta hände väl senast vid vintras om jag minns rätt. 

Senaste gången jag blir kallad pinne var förra veckan - i fredags. Jag skulle köpa en glass och då sa min ''kompis''/E att jag var så en ''jävla pinne'' så att jag kunde få käka hur mycket som helst och att jag BEHÖVDE det. 


ALLTSÅ, varför är det okej att kalla någon för en ''jävla pinne'' men inte ''jävla tjockis''??? Varför kan jag inte säga till någon att hen är FÖR tjock och BEHÖVER gå ner några kg utan att få skäll och skumma blickar?? 


Vet ni hur många gånger jag faktiskt har tänkt på detta faktum?? 

JAG VET svaret idag och svaret är kort och innehåller endast ett ord: 

Ideal. 

Dagens ideal är så jävla sjukt. Man ska vara smal, att VARA smal uppfattas som något possetivt idag. Men man får såklart inte vara för smal!!! För då är det ju äckligt!! och att vara tjock uppfattas som något negativt.

VET NI hur många som har skitsvårt att gå ner i vikt?? Min kompis t.ex., hon tränar fucking 6 gånger i veckan!! Ibland 7! Men ändå är hon stor och överviktig!!! 

MEDAN JAG, jag tränar 0 gånger i veckan. Kanske springer jag en gång per halvår om jag orkar.

JAG BORDE vara tjock, eller hur???? 

Men nehe, mother nature ville att jag skulle vara smal. :))) 


Ideal mina vänner - det är fan det värsta som finns 

Har ni komplex någon stans?? 

Jag hade komplex över min näsa innan - för att den var alldeles för stor enligt mig. 

Men sen reflekterade jag över VARFÖR jag egentligen tyckte det och jag kom fram till att det var IDEALET som gjorde att jag tyckte att min näsa var ful - för idelaet är att ha en smal näsa! 

Förstår ni hur jävla sjukt detta faktum är?? 

Idag har jag faktiskt inga komplex - för att jag har tänkt över det faktum med idealet. Det är omöjligt att uppnå och jag kommer aldrig att uppnå det, så varför acepterar jag inte bara mig själv?! 


JAG ÄR SMAL, JAG HAR EN STOR NÄSA, JAG ÄR KORT 

JAG ÄR JAG 


 

Livet är en karusell - detta är en del av livet 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärleksbarn - 23 augusti 2020 19:02

Jag vill verkligen bara vara lycklig. Hur svårt ska det egentligen vara?    Det känns som att det är alldeles för svårt. Vet inte ens vad lycka egentligen innebär i ett samhälle som ställer krav. Såklart att jag också har drömmar, men jag tror in...

Av Kärleksbarn - 2 mars 2020 16:01

Det är måndag och jag har inte haft något schemalagt alls! Vilken härlig dag! Vaknade kl 07 hos Tommy och promenerade sedan hem vid 08 för att han skulle åka och fiska med Tran och jag ville plugga som vanligt. Gjorde hemmagjord musli som jag åt till...

Av Kärleksbarn - 25 januari 2020 22:20

Tänk att livet kunde förändras så mycket.. under bara ett halvår. Aldrig skulle jag tro att det bara skulle lösa sig såhär, men det har väl blivit lite av mitt mantra nufötiden, att det löser sig.    Sedan maj månad har jag tagit studenten. En da...

Av Kärleksbarn - 25 maj 2019 23:47

Hahha asså förlåt??? Men jag är så ledsen. Hjälp :)    Hatar, verkligen hatar min sista tid i skolan. Asså gumman. Jag har hängt med en person hela gymnasietiden, men vi kommer inte ens vara vänner när skolan nu tar slut. Då är det adios. Och ald...

Av Kärleksbarn - 17 maj 2019 21:02

Imorgon ska jag dricka så att jag försvinner. Hejdå. (???) Sen när började jag må såhär dåligt? Help. Nog dags att boka en tid hos kuratorn. Fast vet inte vad jag ska prata om där. Vet inte om jag orkar prata om mina problem ens. Nja. Nej.      ...

Presentation

Kanske möts våra känslor någon gång
Ses de?

eller går de skilda vägar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards