Direktlänk till inlägg 16 oktober 2016

ett års illusion

Av Kärleksbarn - 16 oktober 2016 19:45

Hon lever i en tidsbegränsad dröm värld. Allt har blivit bra för första gången på flera veckor. Just nu är det inte längre ett val att träffa honom utan det är en nödvändighet för hennes välmående. 


6 månader senare under en lördag.

Hon ligger i sängen och har förberett datorn, en hel toarulle och en plastpåse. 

Hon sätter på den sorligaste filmen hon kan hitta och det hon vill göra mest av allt är att gråta över något annat än honom och hon ser på den filmen helt själv med ett täcke runt om henne.

Hon får ett tryck i hjärtat varje gång under filmens stunder där karaktären tycker om någon annan men måste dölja det. Hon gråter okontrollerat, snoret rinner men trots det känns det så otroligt bra eftersom hon gråter över en film och inte över hennes liv. 


PÅ SÖNDAGEN gör hon exakt samma sak. Hon degar i sängen och ignonerar alla meddelande hon har fått på mobilen, om hon ens har fått något pfft. Ingen vet ändå om hur hårt hon har fallit för just honom och nu ska hon gå vidare helt själv. Emotionellt stöd är fan inget jag behöver - säger hon till sig själv högt.

Så hennes säng är det bästa som finns. Hon kramar kudden och ser på en romantisk serie resten utav dagen.


Det har blivit måndag, hon orkar verkligen inte ta sig till skolan och möta verkligheten men gör det trots allt.

Under lektionerna får hon okontrollerat negativa tankar och känslor och tillslut lämnar hon alla uppgifter och går istället för att springa till skoltoalleten så att ingen i klassen märker henne.


Hon låser toadörren långsamt. Vänder hennes kropp, lutar den mot väggen, speglar sig själv och vägrar att gråta. Istället blundar hon, hon drar händerna över hennes ansikte och tar djupa andetag.

Sedan låser hon upp dörren igen om låtsats som ingenting trots att trycket i kroppen fortfarande är kvar.


3 månader senare, hon tänker inte på honom varje dag längre, men trots allt saknar hon honom lite grann.

Hon undrar över hur han mår och om han saknar henne. Alla killar hon pratar med blir jämförda med just honom. 


3 till månader senare, hon är tacksam över allt. Han är borta från hennes känslor. Hon kan inte kalla honom för ingenting men hon hennes syn på killar har förändras helt.  

Hon är fortfarande singel och kramar fortfarande om hennes kudde varje kväll men bryr sig knappt om just honom. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärleksbarn - 23 augusti 2020 19:02

Jag vill verkligen bara vara lycklig. Hur svårt ska det egentligen vara?    Det känns som att det är alldeles för svårt. Vet inte ens vad lycka egentligen innebär i ett samhälle som ställer krav. Såklart att jag också har drömmar, men jag tror in...

Av Kärleksbarn - 2 mars 2020 16:01

Det är måndag och jag har inte haft något schemalagt alls! Vilken härlig dag! Vaknade kl 07 hos Tommy och promenerade sedan hem vid 08 för att han skulle åka och fiska med Tran och jag ville plugga som vanligt. Gjorde hemmagjord musli som jag åt till...

Av Kärleksbarn - 25 januari 2020 22:20

Tänk att livet kunde förändras så mycket.. under bara ett halvår. Aldrig skulle jag tro att det bara skulle lösa sig såhär, men det har väl blivit lite av mitt mantra nufötiden, att det löser sig.    Sedan maj månad har jag tagit studenten. En da...

Av Kärleksbarn - 25 maj 2019 23:47

Hahha asså förlåt??? Men jag är så ledsen. Hjälp :)    Hatar, verkligen hatar min sista tid i skolan. Asså gumman. Jag har hängt med en person hela gymnasietiden, men vi kommer inte ens vara vänner när skolan nu tar slut. Då är det adios. Och ald...

Av Kärleksbarn - 17 maj 2019 21:02

Imorgon ska jag dricka så att jag försvinner. Hejdå. (???) Sen när började jag må såhär dåligt? Help. Nog dags att boka en tid hos kuratorn. Fast vet inte vad jag ska prata om där. Vet inte om jag orkar prata om mina problem ens. Nja. Nej.      ...

Presentation

Kanske möts våra känslor någon gång
Ses de?

eller går de skilda vägar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards