Alla inlägg under oktober 2016

Av Kärleksbarn - 12 oktober 2016 18:46

Hej jag gillar min aptröja:)

Av Kärleksbarn - 9 oktober 2016 20:56

 

Brr, det är verkligen sjukt kallt nu. Denna helgen har spenderats till k-drama, middag med släkten, Shang och lite plugg som vanligt på helgen för att kunna slappna av under veckans gång. 

 

Solen går också ner ganska fort, enligt mig är det possetivt. Älskar att gå hem från stan när det är mörkt ute.

Det är så avslappnande för mig att gå upp för den backen från stan hemåt. Benen fryser oftast men jag andas lugnt och bilarna susar förbi som vanligt. Det är min favoritdel av promenaden, bilarna.

     

Ibland kollar jag efter min framtida bil där bland högen. Jag lyssnar på hur deras motor låter, det är faktiskt olika läten på varje sort, vissa låter lite snällare och mildare. Medan andra brummar förbi. Vissa strålkastare lyser vitt och lite längre medan andra är lite mer åt det gula hållet. 

Har oftast en gissninglek med mig själv, jag lyssnar på motorn och gissar bilens märke och storlek. Mitt mål är att få hälften rätt. 

Av Kärleksbarn - 6 oktober 2016 20:04

 

Hade kinesiska idag med Linda och jävlar vad roligt det var. Helt seriöst. 

Efter skolan var jag med Emilia. Planen var att möta upp Freddy. Men han dissade så det blev bara E och jag. 

Det var kaos med Emilia. Känns som att hon drar energi ifrån mig. Måste lämna henne.

   

För fan. Har fan snart inga vänner kvar. Känner mig misslyckad men samtidigt älskar jag att vara ensam. 

Okej, tycker också om att vara med vänner. Men det är liksom inte samma sak. 

Känner ett lugn när jag är med mig själv och när jag är med vänner känner jag glädje. 

Av Kärleksbarn - 4 oktober 2016 19:27

 

Trodde verkligen att jag skulle bry mig mer om Ansons födelsedag. Helt otroligt att jag knappt har tänkt på honom, det är mer en ''juste han fyller år'' känsla jag har idag. 

Är tacksam över att jag inte har känslor för honom längre. Det tog mig ett helt år.

1 år innan jag slutade längta efter honom och alltid jämförde alla killar med honom. Visst jag kan fortfarande sakna honom ibland och egentligen vill jag fråga honom om hur han mår och få ett ärligt svar. Och jag vill fråga om han har blivit kär i någon annan men framförallt vill jag säga: Förlåt och tack för allt bra och du, grattis på födelsedagen. 

Men jag kommer aldrig säga det till honom, inte ens skriva ett meddelande kommer jag att göra - för jag är för feg. 


 
Jag lever istället i verkligheten. Han finns inte kvar i mitt verkliga liv, han är endast ett minne.



 

Har bytat bakgrundsbild på mobilen. ''make your dreams happen''

Mina mål i livet är:

- bli lycklig, kunna säga ''ibland mår jag inte så bra'' istället för ''ibland mår jag bra''    

- bygga upp ett internationellt bolag, ha motiverad personal och tjäna tillräckligt, ha över till sparande och donerar 5 % av min inkomst (efter skatt) till personer som behöver det mer, eller i miljösyfte. 

 

- ha en mysig stuga ute på landet, med skogsutsikt där träden växer på en stor höjd, optimalt även med havsutsikt. 

- ha en lägenhet på högsta våningen i Sverige med några kvadratmeters balkong. Där jag kan sitta och dricka te eller se på stjärnorna med en filt om mig på natten. 
   

Av Kärleksbarn - 3 oktober 2016 21:38

Just nu fyller två fantastiska människor år. 


Anson. Fan. Herregud. 18 år!! 

Och Emmy också, 18 fucking år!!!  

Och Frankies barndomskompis vars namn jag inte kommer ihåg, 21 år! 


Jag var så jävla kär i A för ett år sedan. Var nära på att köpa present och allt. Var så jävla hemligt kär och lycklig. Men sedan bråkade vi bara allt mer. Men herregud. Han är 18, jag fattar innnteeeee. Han kan festa lagligt!!! Åh.. saknar honom. Ska låta känslorna flöda förbi mig. Ska inte förtränga eller förtrycka imorgon.. utan bara minnas. 


4 oktober 2015, har nu blivit 4 oktober 2016 och tiden kommer att flyta förbi. Snart kanske det redan är 4 oktober 2017 och då kanske jag är kär i någon annan. 

Vet inte om jag vill det, men jag är bara så jävla lycklig när jag är kär. Så det kanske är värt alla känslor som medföljer ändå. Men om jag fortfarande är okysst och oskuld om ett år är det också okej. För jag är jag. Jag är bra! 


Oj. Vad positiv denna texten var. 

Jag är ganska glad. Den glädjen kan doc brytas ganska snabbt och det är jag medveten om. Men det är också okej. 


För jag är jag och jag är bra. 


Rekomenderar starkt framgångspoddens 2 timmars avsnitt med munken. Det är värt dem två timmarna. 

Själv måste jag lyssna på det avsnittet igen!! Så lärorikt. 

Av Kärleksbarn - 2 oktober 2016 21:22

Det är redan oktober 2016. 

Förstår inte hur tiden går så snabbt när jag mår så dåligt. 


 

Igår firade jag Oscars och Emmys födelsedag. Det fick mig att tänka på annat under några timmar. Fick må bra under några timmar under lördagskvällen. 

 

Jag har insett att jag älskar att vara själv, ensam hemma. Jag älskar att göra saker själv. Jag tycker om att spendera tid med mig själv och tar gärna avstånd från människor när dem inte ger tydliga tecken om att de vill vara med mig.


Främlingar räknas doc inte varje gång. Främlingar kan vara snälla. 

Händer att jag säger något spontant ibland, hinner inte ens tänka, oftast är det en äldre dam jag pratar lite smått med och sedan skiljer vägarna oss åt. 

Det är skönt, jag får den hära sociala delen men får också vara ensam efter några sekunder. 

Presentation

Kanske möts våra känslor någon gång
Ses de?

eller går de skilda vägar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards