Alla inlägg den 14 november 2016

Av Kärleksbarn - 14 november 2016 22:29

Denna måndagen har varit helt fantastisk. Jag är så tacksam. 


Runt 21 tiden, när det var 20 minuter kvar av min favoritserie K2 upptäckte jag att det var det allra sista avsnittet! Mitt hjärta slog så hårt och det forsade både ner tårar och snor ändå tills skärmen slocknade. 


Ända sedan de tidigare avsnitteten med Ramen inblandad tills ikväll ville jag se Jae Sung gifta sig med hans tjej, jag ville se deras ljusa framtid. Hah nej nej, istället fick jag 20 minuter hjärtklappning. Dem stod i en fucking hiss som skulle skjutas ner mot marken för att det var en bomb i samma bygnad. Jag kunde inte tro det, jag blev helt förkrossad. Mina ögon svider fortfarande just nu. 


Spoiler alert, paret överlevde hisssituationen, jag grät glädjetårar under flera minuter och fortsatte gråta för att ett annat par dog i bombattacken. Sedan grät jag dessutom över allt annat. 


Koreanska serier kan få mig att känna en översvämning av känslor. Det är en otrolig känsla. Jag gråter, skrattar, analyserar medan ögonen är röda men trots det känner jag mig så otroligt glad. Aldrig irriterad som PLL eller TVD får mig att känna. Tvärtom, jag blir så otroligt glad över huvudkaraktärerens skull och fylls med energi. Just nu kan jag inte sluta vara glad tillsammans med Håkans album ''Ullevi 2014''. Den Musiken + Serieslutet = ENERGIBOMB! 


Är tacksam över att jag fick se denna serien. Den har följt med mig sedan skolstarten i höst.


Det vänder i livet. Just nu till någonting bättre. 

Av Kärleksbarn - 14 november 2016 15:49

         
Varje dag undrar jag när detta stadiumet i livet kommer att ta slut. Jag har mått relativt bra under flera dagar/veckor.


Försöker även betala av det höga priset för bra betyg genom total fokus på plugget men jag stöter gång på gång hinder under vägen. 

   

Under dessa tre framtida år är inte mitt mål i livet att ha kul, skaffa vänner eller se på serier, utan att gå ut med toppbetyg. Vara den eleven som får stipendium framför hela skolan. 


Mitt mål under hela gymnasietiden är att gå ut skolan med endast A och B och två C. 

Jag måste betala priset. Avbetalning dag för dag genom att få in kunskapen, kunna resonera och utvecklas genom flera timmars studie utöver ordinarie skoltid. 


Mitt viktigaste mål nu är att hitta bästa studietekniken i exakt varje ämne för optimala utvecklingen. 

Presentation

Kanske möts våra känslor någon gång
Ses de?

eller går de skilda vägar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards