Direktlänk till inlägg 14 november 2016

magisk men ändå ganska tragiskt

Av Kärleksbarn - 14 november 2016 22:29

Denna måndagen har varit helt fantastisk. Jag är så tacksam. 


Runt 21 tiden, när det var 20 minuter kvar av min favoritserie K2 upptäckte jag att det var det allra sista avsnittet! Mitt hjärta slog så hårt och det forsade både ner tårar och snor ändå tills skärmen slocknade. 


Ända sedan de tidigare avsnitteten med Ramen inblandad tills ikväll ville jag se Jae Sung gifta sig med hans tjej, jag ville se deras ljusa framtid. Hah nej nej, istället fick jag 20 minuter hjärtklappning. Dem stod i en fucking hiss som skulle skjutas ner mot marken för att det var en bomb i samma bygnad. Jag kunde inte tro det, jag blev helt förkrossad. Mina ögon svider fortfarande just nu. 


Spoiler alert, paret överlevde hisssituationen, jag grät glädjetårar under flera minuter och fortsatte gråta för att ett annat par dog i bombattacken. Sedan grät jag dessutom över allt annat. 


Koreanska serier kan få mig att känna en översvämning av känslor. Det är en otrolig känsla. Jag gråter, skrattar, analyserar medan ögonen är röda men trots det känner jag mig så otroligt glad. Aldrig irriterad som PLL eller TVD får mig att känna. Tvärtom, jag blir så otroligt glad över huvudkaraktärerens skull och fylls med energi. Just nu kan jag inte sluta vara glad tillsammans med Håkans album ''Ullevi 2014''. Den Musiken + Serieslutet = ENERGIBOMB! 


Är tacksam över att jag fick se denna serien. Den har följt med mig sedan skolstarten i höst.


Det vänder i livet. Just nu till någonting bättre. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärleksbarn - 23 augusti 2020 19:02

Jag vill verkligen bara vara lycklig. Hur svårt ska det egentligen vara?    Det känns som att det är alldeles för svårt. Vet inte ens vad lycka egentligen innebär i ett samhälle som ställer krav. Såklart att jag också har drömmar, men jag tror in...

Av Kärleksbarn - 2 mars 2020 16:01

Det är måndag och jag har inte haft något schemalagt alls! Vilken härlig dag! Vaknade kl 07 hos Tommy och promenerade sedan hem vid 08 för att han skulle åka och fiska med Tran och jag ville plugga som vanligt. Gjorde hemmagjord musli som jag åt till...

Av Kärleksbarn - 25 januari 2020 22:20

Tänk att livet kunde förändras så mycket.. under bara ett halvår. Aldrig skulle jag tro att det bara skulle lösa sig såhär, men det har väl blivit lite av mitt mantra nufötiden, att det löser sig.    Sedan maj månad har jag tagit studenten. En da...

Av Kärleksbarn - 25 maj 2019 23:47

Hahha asså förlåt??? Men jag är så ledsen. Hjälp :)    Hatar, verkligen hatar min sista tid i skolan. Asså gumman. Jag har hängt med en person hela gymnasietiden, men vi kommer inte ens vara vänner när skolan nu tar slut. Då är det adios. Och ald...

Av Kärleksbarn - 17 maj 2019 21:02

Imorgon ska jag dricka så att jag försvinner. Hejdå. (???) Sen när började jag må såhär dåligt? Help. Nog dags att boka en tid hos kuratorn. Fast vet inte vad jag ska prata om där. Vet inte om jag orkar prata om mina problem ens. Nja. Nej.      ...

Presentation

Kanske möts våra känslor någon gång
Ses de?

eller går de skilda vägar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards