Direktlänk till inlägg 25 december 2016

fakta alla kvinnor bör veta

Av Kärleksbarn - 25 december 2016 13:19

1. Den där kvinnan du tycker är vackrast och klokast i världen? Du är den kvinnan för någon annan. 

2. Du ska prioriteras. Du är inte ett alternativ, sista utväg eller en reservplan. Du är ingens in-between. Varken din egen eller någon annans.

3. Han ljuger. Han kommer göra om det. Det där blåmärket kommer att ersättas med ett nytt.

4. Du bryr dig alldeles för mycket om andras känslor. Du är inte allas extramamma. 

5. Ha perfekta betyg, vara smal, en snygg partner, perfekta vänner, familj och media där alla andra bekräftar dig - kommer inte att göra dig lycklig. 

6. Bara du kan göra dig lycklig. När allt det andra tas ifrån dig har du bara dig själv kvar.

7. Stanna aldrig kvar i en relation för någon annans skull än din egen. 

8. Kräv exakt samma respekt, kärlek och omtanke som du ger. Du är ingen hund som väntar på godis när du varit tillräckligt duktig, 

9. Kompromissa aldrig med dina principer. Aldrig. Aldrig. 

10. Håll dig borta från fuckboys. 

11. Pojkvänner kommer och går. Akademiska poäng består.

12. Slösa ingen tid på "spel" eller "jakt". Använd den tiden till att ta hand om dig själv. 

13. Mår du dåligt måste du våga be om hjälp. Du förtjänar möjligheten att göra det bästa av ditt liv. Det är starkare än tystnad. 

!4. Det är okej att inte älska varenda del av din kropp. Men du borde. Det borde du verkligen. 

15. Den enda anledningen till att män ser bra ut utan smink är för att ingen någonsin sagt till dem att de är fula utan. 

16. Hur du ser ut är inte en reflektion av vem du är. Dina prestationer är inte din identitet. 

17. Svarar han inte gör han inte det för att han inte vill. Simple as that. Seså, gå vidare med ditt liv. 

18. Gå när du vill. Kom när du vill. Ligg med vem du vill och hur ofta du vill. Du har lika stor rätt till din sexualitet som en man. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärleksbarn - 23 augusti 2020 19:02

Jag vill verkligen bara vara lycklig. Hur svårt ska det egentligen vara?    Det känns som att det är alldeles för svårt. Vet inte ens vad lycka egentligen innebär i ett samhälle som ställer krav. Såklart att jag också har drömmar, men jag tror in...

Av Kärleksbarn - 2 mars 2020 16:01

Det är måndag och jag har inte haft något schemalagt alls! Vilken härlig dag! Vaknade kl 07 hos Tommy och promenerade sedan hem vid 08 för att han skulle åka och fiska med Tran och jag ville plugga som vanligt. Gjorde hemmagjord musli som jag åt till...

Av Kärleksbarn - 25 januari 2020 22:20

Tänk att livet kunde förändras så mycket.. under bara ett halvår. Aldrig skulle jag tro att det bara skulle lösa sig såhär, men det har väl blivit lite av mitt mantra nufötiden, att det löser sig.    Sedan maj månad har jag tagit studenten. En da...

Av Kärleksbarn - 25 maj 2019 23:47

Hahha asså förlåt??? Men jag är så ledsen. Hjälp :)    Hatar, verkligen hatar min sista tid i skolan. Asså gumman. Jag har hängt med en person hela gymnasietiden, men vi kommer inte ens vara vänner när skolan nu tar slut. Då är det adios. Och ald...

Av Kärleksbarn - 17 maj 2019 21:02

Imorgon ska jag dricka så att jag försvinner. Hejdå. (???) Sen när började jag må såhär dåligt? Help. Nog dags att boka en tid hos kuratorn. Fast vet inte vad jag ska prata om där. Vet inte om jag orkar prata om mina problem ens. Nja. Nej.      ...

Presentation

Kanske möts våra känslor någon gång
Ses de?

eller går de skilda vägar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards