Direktlänk till inlägg 4 augusti 2017

Jag har fått helgjobb!!

Av Kärleksbarn - 4 augusti 2017 17:21

Hur grymt!! Mitt nuvarande jobb på ett fritids avslutas nästa vecka och jag har redan fått ett nytt jobb som börjar samma vecka! Perfekt timing!


Asså fan, vill bara betona viktigheten av att vara sig själv. Var mig själv under hela BKs mail konversation, mötet och nu, inte ens en vecka har jag fått jobbet!! Dessutom blir allt så mycket roligare. Jag ler mycket och är verkligen mig själv samtidgt som jag vet att jag definitivt kommer att utvecklas som person. På fritidset gömmer jag min personlighet. Och jag hatar det verkligen!!


Hur jag sökte jobbet till Bk:


Hade en konversation med Mikael, och han sa något som jag aldrig kommer att glömma. 

- Om jag jobbar 4 timmar extra varje dag, tänk då hur mycket mer jag tjänar på ett år. Det blir mycket pengar.


Gjorde en enkel kalkyl.

80 kr x 6 h arbete x 2 dagar på helgen x 52 veckor på året = + 49 920 kr!!


Jämfört med,

Inget arbete = + 0 kr

och har något i mig, som gör att jag aldrig ber om pengar från föräldrarna, dessutom tar mamma mitt studiebidrag


Ha svaret på varför

Varför ska jobba? Svaret var enkelt, för att resa hela sommaren efter stundenten!!

Kortsiktigare svar är att ha något att göra. Bli stimulerad på något nytt sätt i vardagen.


Minnen

Yngre verisionen av mig svor på att jag skulle jobba när jag hade åldern inne. Redan då längtade jag till ett jobb, och förra året ville jag verkligen jobba helg. Hade inget helgjobb eftersom jag på riktigt trodde att skolan skulle stå i vägen. Men det var absolut inte ett problem och en hel helgs vila behövdes verkligen inte!!


Tacksamhet

Var "entreprenör" i sommar och det fick mig att inse hur svårt det är att tjäna pengar. Och hur lätt livet är när man har en chef som inte är en själv. Dessutom slipper man huvudvärken om ekonomin, siffror ramlar in på bankkontot när man tar ett jobb. Hur befriande.


Dessutom tänkte jag vilken jävla möjlighet jag har fått bara av att födas och bo i Sverige. Vafan har jag att klaga på? Man måste börja karriären på något sätt.


Arbetsförmedlingen

Så den lördagen eller söndagen, surfade jag mig in på arbetsförmedlingens lediga jobb kategori, kl 00. Sökte två eller tre jobb och la verkligen ner tid på dem, ca 1,5h totalt.


Valde arbetsförmedlingen eftersom att jag samma vecka hade pratat med en kille. Han hade fått två jobb efter studenten efter att ha sökt via arbetsförmedlingen. Dessutom väldigt logiskt att söka där.


Och nu har jag jobb! Mitt i all sorg finns det glädje.


Ung och fri. Har energi och livet har på något sätt inte ens börjat än.

 

fredag den 4 augusti

i sorg, i glädje, i hopp


en period där jag läser psykologiska böcker

och tänker mycket

för att förstå vilken karriär jag vill ha i livet

samtidigt som jag letar efter min identitet 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärleksbarn - 23 augusti 2020 19:02

Jag vill verkligen bara vara lycklig. Hur svårt ska det egentligen vara?    Det känns som att det är alldeles för svårt. Vet inte ens vad lycka egentligen innebär i ett samhälle som ställer krav. Såklart att jag också har drömmar, men jag tror in...

Av Kärleksbarn - 2 mars 2020 16:01

Det är måndag och jag har inte haft något schemalagt alls! Vilken härlig dag! Vaknade kl 07 hos Tommy och promenerade sedan hem vid 08 för att han skulle åka och fiska med Tran och jag ville plugga som vanligt. Gjorde hemmagjord musli som jag åt till...

Av Kärleksbarn - 25 januari 2020 22:20

Tänk att livet kunde förändras så mycket.. under bara ett halvår. Aldrig skulle jag tro att det bara skulle lösa sig såhär, men det har väl blivit lite av mitt mantra nufötiden, att det löser sig.    Sedan maj månad har jag tagit studenten. En da...

Av Kärleksbarn - 25 maj 2019 23:47

Hahha asså förlåt??? Men jag är så ledsen. Hjälp :)    Hatar, verkligen hatar min sista tid i skolan. Asså gumman. Jag har hängt med en person hela gymnasietiden, men vi kommer inte ens vara vänner när skolan nu tar slut. Då är det adios. Och ald...

Av Kärleksbarn - 17 maj 2019 21:02

Imorgon ska jag dricka så att jag försvinner. Hejdå. (???) Sen när började jag må såhär dåligt? Help. Nog dags att boka en tid hos kuratorn. Fast vet inte vad jag ska prata om där. Vet inte om jag orkar prata om mina problem ens. Nja. Nej.      ...

Presentation

Kanske möts våra känslor någon gång
Ses de?

eller går de skilda vägar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards