Alla inlägg under oktober 2017

Av Kärleksbarn - 26 oktober 2017 16:03

25 oktoboer 2017 kl. 21.34


Varför backar du

Vaddå, ska jag bli som en öppen bok? 

Men du är väl det?

En stängd

Jo, svarade jag

Är inte du också det?


Jag berättar allt 

snälla berätta allt för mig

allt fint

allt fult

 

Allt!


berätta samma minut som något roligt händer dig i livet

och när något tragiskt händer i ditt liv

Det som man inte borde säga

Det som man vill dela mig sig

 

bara säg säg säg

för jag vill veta allt om dig

 

till minsta detalj, varje kroppsdel

varje andetag

 

berätta säg säg säg


Okej

Vad kul,

skrev jag istället


 jag visste att du inte skulle säga något

till mig

Av Kärleksbarn - 24 oktober 2017 20:12

Jag upptäckte hennes existens. När hon var död. Det var försent, men ändå behövde jag hennes texter för att kunna andas. Leva på ett annorlunda sätt. Gråta över att hennes texter, är så, levande, döende, så fina. 

Existerar hon ens då? Hon existerar ju inte? Hon är död. 

Men hennes saker existerar? Hennes böcker gör? Bilder gör? Hon gör? Hon gör inte? 

Av Kärleksbarn - 22 oktober 2017 20:57

går till balkongen

låter höstvinden träffa mig

det gör lite mindre ont nu




Av Kärleksbarn - 22 oktober 2017 19:33

Det har gått så många dagar nu 

jag kan fortfarande inte


det du gör med mig

jag kan inte sluta 

skriva texter som handlar om dig

inte till dig


Det är lika stort som en knytväve 

pumpar pumpar pumpar 

kärlek till oss

liv till mig 

vad gör ditt? 

Av Kärleksbarn - 22 oktober 2017 19:30

Jag vill egentligen skriva en hel jävla novell om hur fantastisk han är, men det skulle jag aldrig göra. Då skulle han aldrig svara mig igen. För det är så det är, när någon är för på, ja, då försvinner man. Det är så med mig med. Han vill inte ha mig och därför blir han så jävla spännande. Dessutom är han jävligt rolig. Han gör mig konstig och jag kan inget annat än att sakna honom. 

 

Av Kärleksbarn - 18 oktober 2017 20:32

Hej, 


Något känns så jävla tungt. Det känns tungt på riktigt. Som att jag har svalt en sten under natten. Något håller mig uppe. Vet inte riktigt vad där är. Men det känns överallt. Jag är som en fluga. Den flygan som är svart. Som ingen tycker om. Men som bara finns där. Jag kommer på sommaren och försvinner resten av året. 

Av Kärleksbarn - 16 oktober 2017 23:18

Alltså. Alla mina problem förstår jag helt plötsligt lite mer. Jag är så jävla skev. Förstår varför jag inte har så många vänner alls. Det är så tydligt. Att jag inte har förstått det tidigare. 


Av Kärleksbarn - 13 oktober 2017 19:15

 

Vill att alla som faller för mig ska lämna mig. Sluta tjata och tänka med hjärnan. Ja, jag vet att jag är annorlunda. Det säger alla, inte bara du. Jag är inte som dem andra tjejerna. Jag är till skillnad från dem så jävla trygg i mitt egna sällskap och utseende. Det ytlig bryr mig inte ett skit om. Om jag får säga det själv, så tycker jag att jag är skitsnygg. Och det räcker med att jag är snygg i mina egna ögon. Jag behöver inte bekräftelse, åtminstonne inte från dig. Så kan du sluta fråga mig varför jag är osocial på snap. Helt ärligt försöker jag undvika dig. Men förutom det är jag faktiskt bara allmänt osocial. Jag försöker njuta av det riktiga som finns för stunden, som att se på när höstens gråa himmel blir ännu mörkare, eller om jag har tur, se på en regnbåge. 

Presentation

Kanske möts våra känslor någon gång
Ses de?

eller går de skilda vägar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards