Alla inlägg under september 2014

-

Av Kärleksbarn - 7 september 2014 20:15

Många säger att de inte gillar invandrare. Men dagen innan säger dem att deras favoritmat är kinamat.


Vem är det egentligen som står i det varma köket hela dagen bara för att göra eran favoritmat? Vem är det som svettas och får ont i sin kropp för att göra eran favoritmat? Vem är det egentligen som friterar, wookar och jobbar morgon, dag och natt för att göra eran favoritmat? 

Jo kineser. Jag kan lätt säga att stå där i ett kök på några kvadrat, med en het panna i ansiktet inte är lika lätt som många tror. Om man jämnför svensk och kinesiskmat så krävs kinamat minst dubbelt så lång tid att göra. 

Ni kan inte glömma bort att det faktiskt är vanliga människor som gör maten. 


Vanliga människor - som råkade bli födda kineser - som faktiskt har haft det väldigt tufft en gång i livet. De har haft det så jobbigt så att dem inte längre ville stanna kvar i landet. Så vissa valde att flytta till Sverige. 


När de väl hade flyttat till Svergie, gjort allt papperarbete, t.om skaffat ett eget ställe att bo på. Då var de hur lyckliga som helst. De var i Sverige liksom. Här är allt så mycket bättre. 


Men när de väl skulle söka efter jobb kunde de inte få det. Så kinesen tänkte på vad hen kunde göra i livet - för hen ville få en bättre ekonomi för sig själv och sin familj - för vem vill egentligen leva på A-kassa resten av livet? 

Tillslut öppnade kinesen en kinaresturang. 


Vad tänker vissa med? Det skulle vara likadant som att svenskar inte skulle få bo i ett annat land. För då skulle ju ni få må bättre och det vill inte sd. 


Jag är en tjej som är trött på världen ibland. 

Av Kärleksbarn - 5 september 2014 19:30


DET ÄR FREDAG 

  

Har fått reda på att jag ska ha 4 prov de närmsta veckorna?? ALLTSÅ NEJ NEJ NEJ VARFÖÖRR?? 

UGH nu ska jag fan käka glass för att det är gott. Ughh 

Av Kärleksbarn - 2 september 2014 19:05

Just idag tog jag hem 5 styckna mappar ifrån skolan och FAN vad det var tungt. 

Jag saknar min gamla svenska lärare så himla mycket mycket :( Hon var så jävla snäll och bra, min nya lärare är bara usch usch uschhhhhhh.. Jävla skit 


Idag tog jag även skolfoto. Våran fotograf var bög och fyfan vad rolig han var! 

De flesta bögar har så mycket energi och glädje så att man själv blir så himla glad. 


Fick även ovanligt många kramar idag?? Haha fett mysigt doc. 



Presentation

Kanske möts våra känslor någon gång
Ses de?

eller går de skilda vägar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards